Korzyści 
edukacji dwujęzycznej
      Według współczesnych badań nauka języka pierwszego w domu we wczesnym dzieciństwie jest bardzo korzystna dla dziecka, 
      ponieważ staje się kognitywnym i komunikacyjnym fundamentem, na  którym wspiera się ogólny rozwój człowieka, a następnie rozwój języka drugiego. Niektórzy eksperci zalecają nawet, aby dziecko uzyskało możliwie wysoką kompetencję w języku 
      pierwszym, używanym w domu, gdyż tylko wtedy przyniesie to wysokie korzyści kognitywne oraz językowe w nabywaniu języków kolejnych. To zalecenie odnosi się oczywiście do dzieci, dla których język mniejszościowy jest językiem pierwszym nabywanym 
 
      w kręgu rodzinnym, zanim dziecko pójdzie do przedszkola i szkoły, gdzie nauczy się języka dominującego. Nic nie stoi 
 
      na przeszkodzie, aby dziecko nabywało dwa lub więcej języków równolegle od wczesnego dzieciństwa, jak w przypadku 
 
      dwujęzycznych domów, gdzie rodzice używają różnych języków w rozmowie ze swoimi dziećmi.
      
      
      Od kilkudziesięciu lat badania konsekwentnie pokazują, iż dwujęzyczne wychowanie może dzieciom zapewnić pewną przewagę 
 
      w rozwoju kognitywnym i społecznym nad dziećmi jednojęzycznymi. Okazuje się na przykład, że dwujęzyczne dzieci wypadają lepiej w zadaniach wymagających szybkich zmian wykonywanych czynności oraz zaprzestania wyuczonego działania. 
 
      Wynika to zapewne z tego, iż osoba dwujęzyczna musi często zamieniać jeden język na drugi, czyli zaprzestawać używania jednego języka, kiedy chce lub musi posługiwać się innym. Naukowcy wykazują także, iż już w wieku niemowlęcym dwujęzyczne dzieci mają przewagę nad niemowlętami jednojęzycznymi w zakresie wykorzystywania wiedzy wyniesionej podczas jednego doświadczenia podczas kolejnych doświadczeń w ich życiu. Inne badania mówią o tym, że dla dwujęzycznych dzieci, wcześniej niż dla dzieci 
      jednojęzycznych, znaczenie pojęć staje się ważniejsze niż ich powierzchniowa reprezentacja w postaci słowa. Bierze się to stąd, 
 
      że od wczesnego dzieciństwa stykają się ze słowami w różnych językach, które mają to samo znaczenie. Dwujęzyczne dzieci zatem wyprzedzają dzieci jednojęzyczne w swoich zdolnościach interpretacji znaczenia o 2-3 lata.      
      
      
      
Wykorzystujemy następujące 
metody nauczania:
  
      Metoda CLIL - Content and Language Integrated Learning, czyli Zintegrowane Kształcenie Przedmiotowo - Językowe. 
 
      To innowacyjne podejście zakłada nauczanie dwuogniskowe, w którym drugi język jest wykorzystywany zarówno do nauczania przedmiotu jak i samego języka. W licznych publikacjach oraz raportach unijnych podkreśla się iż zintegrowane kształcenie 
      przedmiotowo- językowe lepiej przygotowuje uczniów do funkcjonowania w zjednoczonej Europie, ułatwia przyszłą mobilność zawodową, zwiększa możliwości zatrudnienia na europejskim rynku pracy, a przede wszystkim zwiększa motywację do nauki języka obcego jako narzędzia do zdobywania wiedzy oraz wzmacnia efektywność nauczania języka obcego.
      
      
      
Immersion (Let’s Immerse in English), czyli immersja - język jest przyswajany wszystkimi zmysłami, dzieci zostają „zanurzone” 
 
      w język angielski a nauka nie jest typową lekcją. Dzieci doświadczają języka angielskiego w codziennych sytuacjach życiowych, 
 
      w zabawie, na spacerach, podczas posiłków i zajęć.
      
      
      
Inquiry-based learning - Uczenie przez Pytanie, uczenie przez wzbudzenie w dzieciach zainteresowania oraz stawianie 
      problemów do rozwiązania. Polega na aktywizowaniu dzieci/uczniów do szukania odpowiedzi na pytania. Ta metoda pozwala kształtować kluczowe umiejętności: czytanie ze zrozumieniem, myślenie naukowe, umiejętność komunikowania się, umiejętność wyszukiwania, selekcjonowania i krytycznej analizy informacji, umiejętność pracy zespołowej. Wykorzystujemy naturalne 
      zainteresowanie dziecka otaczającą go rzeczywistością.
      
      
      
Metoda TBLT (Task Based language learning) - używanie autentycznego języka oraz wykonywanie określonych projektów 
w języku angielskim.    
      
      
      

      
      
      Metoda CLT (Communicative language teaching) - metoda ta zakłada że języka obcego uczymy się o wiele szybciej, efektywniej i zapamiętujemy go na dłużej gdy zostaniemy zaktywizowani do komunikacji. W metodzie tej kładziemy nacisk nacisk na komunikację a nie na eliminowanie błędów językowych. Nauka tą metodą to: odgrywanie scenek, czytanie książek, słuchanie audycji radiowych, przygotowanie dialogów. Mówimy, mówimy i jeszcze raz mówimy…      
      
      
      
Realizowanie programu dwujęzyczności
 
      Zespół nauczycieli Międzynarodowej Akademii Montessori wykorzystuje najlepsze praktyki oraz zdobyte doświadczenia  
      w realizowaniu programu dwujęzyczności. Dwujęzyczność jest realizowana we wszystkich klasach szkolnych. Uczniowie przez cały czas pobytu w Akademii mają kontakt z językiem żywym. Nauczyciel prowadzący, bądź asystent, posługuje się wyłącznie językiem angielskim w rozmowach z dziećmi. Indywidualne prezentacje oraz spotkania w kręgu prowadzone są w dwóch językach. 
 
      Jest to najlepsza, naszym zdaniem, praktyka nauki języka angielskiego w szkole. 
      
      
      Nasza Akademia należy do programu 
Addvantage British Council. Nasi podopieczni mają możliwość zdawania egzaminów 
      i dokumentowania nauki języka angielskiego od najmłodszych lat. Dzieci mają możliwość zdobycia certyfikatów 
Cambridge (YLE) Young Learners. Egzaminy odbywają się za dodatkową opłatą w siedzibie naszej Akademii. 
      
      
      Kadra Naszej Akademii jest członkiem Educational Collaborative for International Schools,  zrzeszających szkoły Międzynarodowe na całym świecie. Dzięki temu ma możliwość wymiany doświadczeń i korzystania z rozwiązań, badań oraz dotacji dla szkół 
      międzynarodowych.
      
      
      Akademia dołączyła do Programu - 
Cambridge Global Perspectives Challange.
 
      Bliżej o programie: 
Cambridge Global Perspectives Challenge
      
      
      Międzynarodowa Akademia Montessori złożyła aplikację do Programu Cambridge i zabiega o to, aby stać się szkołą Cambridge. 
 
      W pierwszym roku działalności szkoła będzie przechodziła przez wymagający proces certyfikacji. Nasza Akademia zacieśniła współpracę z 
Cambridge Assessment International Education w zakresie programu edukacji dwujęzycznej.  
      
Cambridge Bilingual Education
      
      
      W naszej Akademii podążamy za wytycznymi 
British Curriculum. 
      
      
      

            
      Program brytyjski cieszy się ogromną reputacją, jest rozpoznawany i uznawany na całym świecie. Program zakłada wszechstronną edukację i kładzie nacisk na rozwój osobowości dziecka, poszukiwanie jego talentów, szczególnych umiejętności. Bazuje na jego zainteresowaniach i możliwościach. 
      Wspiera naukę poprzez zadawanie pytań, rozwiązywanie problemów, kreatywne myślenie.
      
      
      
Program brytyjski dzieli się na następujące etapy:
      
      
      
        
          | Key stages/Etapy | Ages/Wiek | 
|---|
          | FOUNDATION STAGE | 3 - 5 | 
          | KEY STAGE 1 | 5 - 7 | 
          | KEY STAGE 2 | 7 - 11 | 
          | KEY STAGE 3 | 11 - 14 | 
          | KEY STAGE 4 | 14 - 16 | 
          | KEY STAGE 5 | 16 - 18 |